mallalundberg.blogg.se

Malin.

Rienzi o Callaway

Publicerad 2013-03-30 10:21:29 i Vardag,

Fredagen blev lite tvärtom mot för hur jag hade tänkt.
 
Började med att hämta Rienzi och åkte in till Lervik för lite trimmning. 
I veckan då vi hopptränade för Alex tog det typ 10 minuter att gå över en bom, nu gick hon direkt över och hoppade finfint över även när det var en kub. Framsteg. Rienzi var riktigt fin i dressyren också, tror hon missuppfattat lite, hon är ju hopphäst. 
 
Sedan hade jag långmys med Calle. Trimmade honom i ridhuset. Har tänkt om lite med Calles vardagstrimmning, tror att jag behöver hålla mig lite till verkligheten, alltså rida mer i banhoppningsgalopp, annars blir det så svårt när det väl kommer hinder och vi ska ta fram den galoppen. Försökte galoppera på fyrkanten (såklart 2 meter innanför spåret) och ha jämt stöd på båda tyglarna samtidigt som han ska vara rak, sätta bakbenen under sig och söka sig framåt nedåt. Det kändes bättre och bättre! Calle är väldigt rolig att rida, han försöker alltid göra det man ber honom om. 
 
 
Idag ska jag vara i stallet hela dagen! Eftersom mamma och pappa åker till mormor så kan jag tyvärr inte transportera Rienzi idag, tråkigt, men då får Calle desto mer tid. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela