mallalundberg.blogg.se

Malin.

Jösses!! Djym är här!

Publicerad 2014-09-13 09:30:00 i Vardag,

Alltså, vilken grej jag varit med om. För två veckor sedan såg en nära vän till oss en annons på en häst från Örebro. 
En vecka senare åkte vi ner och kikade, jag som inte ridit på väldigt lång tid då jag inte känt mig alls bekväm i det, med den här andnöden (skrev om det i det tidigare inlägget), hoppade iaf upp, alltså jag har fått det av de förut och nu får jag det igen superkrafter, hög på häst liksom.
 
Hästen fick följa med hem och jag är typ hur glad som helst. 
Han kan inte så mycket men är villig att lära sig. Han är valpig/efter även vid hantering på gången/i stallet fick vi höra när vi testade, han är redan idag, en vecka senare, mycket bättre. 
 
För mig är det jättekul att även då man är dålig ändå ha en uppgift, känna att man behövs någonstans och Jim behöver ju faktiskt mig. Han vill ju ha mat varje dag och ren box. 
Även om jag kanske inte kommer kunna rida varje dag innan jag får hjälp, så behöver han ju mig ändå. 
 
Tack Jim
 
Han heter Djym men jag kallar honom Jim. Välkommen till oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela