mallalundberg.blogg.se

Malin.

Mellomys

Publicerad 2014-02-08 23:56:25 i Vardag,

Ojoj. Dagarna går så fort. 
 
Igår blev det äntligen fredag. Medan mina klasskompisar målade klassrummet rosa, satt jag och pluggade järnet.
Tre veckor är lite halvdrygt att ta igen.
När skolan var slut var det 10 minuter innan skolbussen skulle komma. Skolbussen går till Trödje och jag tjänar flera timmar på att ta den istället för att vänta på att pappa ska komma hem från jobbet, det blir sena kvällar om man dessutom ska rida på fler än ett ställe. 
Hur som helst jag var väldigt mån om att komma med bussen, det tar tio minuter att gå hem till mig från skolan och jag var tvungen att hämta mina ridkläder då jag inte fick med mig de på morgonen. 
Sprang hem slängde i kläderna i en IKEA-påse och sprang till skolan när jag har typ 30m kvar ser jag bussen svänga ut från skolan och åka ifrån mig. Kom typ några sekunder försent. Attans liksom.
Haha, fick istället ta bussen in till stan oxh från stan ta bussen till Trödje, tjänade tid i vilket fall.
Hade en kul rid-dag. Och efter den långa skolveckan somnade jag typ runt tio..
 
Idag har jag haft den första "lediga dagen" på länge, inga tider att passa och sånt. 
Har ridit Brunte på läng mystur i skogen, fixat och donat, putsat, longerat Stjärnan. Lagat avancerad kycklingsallad till mig och pappa. Trodde jag gjorde för typ två personer men gjorde mer för åtta så har mat färdig till imorgon också. På kvällen har Amanda kommit och joinat mig och pappa när vi hade "mello/världscup/gamla filmklipps-mys" hemma i soffan. 
MYYYYYYYYYYYS.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Barbro M

Publicerad 2014-02-09 17:24:53

Bra! Mys o pys så ofta det går. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela