mallalundberg.blogg.se

Malin.

men tack liksom

Publicerad 2014-09-17 21:14:42 i Vardag,

Jag brukar alltid tänka som att allt som händer än i livet, redan är bestämt. 
Det finns någon mening med var sak som händer i livet. 
Som att någon faktiskt har skrivit var persons "saga" och har en tanke med den.
Jag fick ett fint mms en gång då jag hade det jobbigt,
 <---
Jag tänker på det ofta när jag behöver peppa mig själv. Typ att alla är speciellt utvalda för att kunna klara av att spela huvudrollen i sin saga. 
 
Arg. 
Kan jag ibland vara för att jag fick en lite speciell historia utdelad till mig, men egentligen är jag också så glad.
För vad är ett bekymmersfritt liv? Kanske har de människorna med ett förhållandevis "lätt" liv det jobbigare och svårare, de har inte fått några tydliga tecken från någon "LEV NUUU MEDANS DU KAN", "GÖR DET DU ÄLSKAR MEDANS DU KAN". 
Kanske lever vissa ett helt liv utan att komma på vad meningen är?! 
Typ, ibland läser man en saga då man solklart förstår vad huvudkaraktärens livsmotto är, men vissa gånger är allt bara tråkigt och man förstår inte alls varför karaktären gör saker, varför den lever. 
 
Jag kanske faktiskt tycker att min spännande saga har fått mig att se livet från en häftig synvinkel och fått mig att förstå vad livet handlar om, för mig. 
 
Liksom tänk om man lever jättemånga år och har tråkigt innan man fattar att det går ut på att ha så jävla kul.
 
 
 
 
"Enda regeln är att du ska ha så jävla kul."
                                                   - Panetoz
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-09-18 06:12:16

Du förklarar det såå bra , älskar dig Mallan ! ;-)

Postat av: Marie

Publicerad 2014-09-18 06:51:58

Underbaraste Mallan ❤️

Postat av: Marie

Publicerad 2014-09-18 06:52:00

Underbaraste Mallan ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela